Design, který to celé kazí

Většina lidí si myslí, že když použijí nějakou staženou nebo placenou šablonu webu -> mají vyhráno a hotov nejen design. Bohužel nebo spíše bohudík je opak pravdou. V dnešní době existují miliardy webových stránek. Jistě i ve Vašem oboru je jich vytvořených velké množství. Je konkurence.

Pokud si spustíte takovéto webové stránky, získáte jediné. Takzvanou internetovou vizitku nebo webové stránky, které si jen tak visí online, ale mají minimální návštěvnost.

Prodáváte něco? Pak máte nulový nebo menší prodej, než by mohly webové stránky při správném přístupu mít.

Správný přístup k webovým stránkám

Správný přístup u většiny klientů chybí. Nevíte jak ho dosáhnout? Lepší než si pokazit vlastní internetový profil je najmout si profesionála. Navíc co by měl dělat majitel firmy? Hlavně se starat o zakázky a chod. V lepším případě je jen shánět. Z toho vyplývá, že je úspornější tyto práce přenechat někomu se zkušeností.

Ze zkušenosti mohu říct pouze jediné. Majitelé nehrajte si na webdesignéry. Standardní hláška je: “Naše stránky musí vypadat …” – no nemusí, dokonce to nevím ani já teď jak “musí” vypadat. To se dozvíme až při analýze a průzkumu. Pokud se do ní vůbec pustíme.

Proč si to nedělat sám?

  • ztratíte svůj drahocenný čas
  • web bude obsahovat chyby
  • jistě nebude mít dostatek kvalitního obsahu
  • web je lehce napadnutelný (není to tak ojedinělý případ)
  • vzhled a rozložení prvků nepomáhá účelu webu
  • většinou neměříte nic (ani návštěvnost, natož cíle webu)
  • a tak dále …
ČTĚTE TAKÉ:  Kvalitní obsah webu je základ

Skončí to tak, že je výsledek špatný nebo nulový, uteče čas (třeba ztratíte náskok před konkurencí) a stejně to poté předáte někomu kdo to bude muset vyřešit.
Existuje x faktorů, které ovlivňují správně fungující web:

  • nastavení webu (přímo kod, nastavení redakčního systému, rozšíření systému, úpravy systému)
  • struktura webu v závislosti na vyhledávání
  • analýza cílové skupiny a oboru
  • slova ve vyhledávání a jejich význam
  • celé z tolika oborů skládající se SEO
  • kvalitní obsah
  • odkazy, spolupráce a partnerství
  • povědomí o Vaší práci, webu (sociální sítě, komunity a jiné)

a tak by se dalo pokračovat …

Řízení designu webových stránek

Toto vše řídí celý design webových stránek. Samozřejmě zde musí existovat nějaká souhra mezi vizí majitele webu, tvůrci/em webu, pravidly a zjištěnými daty z analýz. Ano, analýza a průzkum z velké části určuje jak to co vidíte v prohlížeči, tak i “podhoubí” webu.

Dále můžete zapojit i další (stále velmi silné, pokud se dělají pořádně) strategie jako email marketing. O tom si povíme někdy příště.

cesta uživatele po webové stránceZ tohoto článku je jasné, že výstavba webových stránek, pokud to myslíte opravdu vážně a chcete na sobě a webových stránkách dále pracovat, není vůbec krátkodobá a extra levná záležitost.

ČTĚTE TAKÉ:  Jak na úspěšný start internetového obchodu?

Je také důležité dívat se na klientův byznys z pohledu vnějšího a tím eliminovat jeho chyby. Utvořit si představu o tom, kdo bude nakupovat a co vlastně zákazník chce.

Zdarma, levně a bez výsledku to umí “spustit” každý druhý Jarda. Pro Vás to budou pouze vyhozené peníze a po zjištění, že to nemělo smysl ještě spousty nervů.

Pojďme společně tvořit něco, co není jen o designu, ale opravdu dává smysl, opravdu to funguje a vy se můžete během tvorby Vaší prezentace věnovat naplno Vaší firmě nebo projektu.

Víte, že kvalitní obsah na webu je základ?

Podělte se v komentářích, jak to děláte Vy? Co Vám dává smysl?

Líbil se Vám článek? Poprosím o sdílení. Děkuji.

 

Hynek Opatřil

Sdílet na Pinterestu