Tento článek jsem se rozhodl napsat, protože stále ve společnosti přežívají různé mýty o návštěvnosti webů a celkově fungování stránek na internetu.

K tomu všemu chodí hodně dotazů (myšlení klientů probíhá tímto směrem), že si se stavbou webu kupují i místo ve vyhledávači nebo určitou návštěvnost. Samozřejmě tomu tak není. Moderní dobře udělaný web musí být postaven alespoň technicky tak, aby splňoval více či méně technické SEO. To už samo o sobě je první krok k dobrému “startu”.

3 pilíře:
  • 1. je postavit web
  • 2. propagace webu
  • 3. udržovat a starat se. Vše je o práci. A věřte, že hodně stránek ve vyhledávání generuje určitou snahu a vkládá svůj čas – proto tam na lepších místech jsou

Místo ve vyhledávači si musíte zasloužit. Nedá se jednoduše koupit a zaplatit (mimo PPC reklamu, která má speciální místo a je řádně označená). Zvýšení návštěvnosti souvisí i z aktuálním místem ve vyhledávání.

Samotné spuštění webu je jenom začátek … . Popíšeme si pár základních, ale velice důležitých kroků a technik , které vám zdarma pomohou k vyšší kvalitě webu a návštěvnosti. Čtěte.

Největší problém klienta a návštěvnosti webů – zaručeně

Klient čeká na moment spuštění nové webové prezentace s velkou radostí a očekáváním. Proto je nesmírně důležité klienta hned při první schůzce seznámit s tvrdou realitou. Rady a nápady na podnikání jsou dobrá věc, ale na internetu je vše trochu jinak než v offlinu.

Nová webová prezentace bude výkladní skříní firmy, služeb či podnikání. A tak se také o tuto “výkladní skříň” musí pořádně starat. Od prvního dne spuštění a prakticky navždy (a ted si představte, že těch webů a stránek máte více, uffffff).

Zde se dostáváme do fáze, kdy se klient snaží (pokud má povědomí o důležitosti svého času a své vlastní sebehodnoty) většinu práce delegovat. Ano, to je správně, protože na webu je spousta odborných věcí, o kterých většinou klient nic moc netuší (budování odkazů – linkbuilding, ladění webu, sledování návštěvnosti, změny v prvcích … a tak dále). Je tady ovšem stále hodně věcí, které musí dělat on sám nebo alespoň být se spolupracovníky v opravdu hluboké komunikaci.

Já osobně s týmem pro komunikaci používám úžasné Trello – rychlé a jednoduché. Které je zdarma a umí česky.

 

Možná už je vám jasné co je největší problém většiny klientů? Tendence se o web nestarat vůbec, nebo jen minimálně. A přitom je to jejich internetová vizitka, jediná. Takový web pak stagnuje jak technologicky tak i v čase. Pravidlo, že klient ví o svém byznysu nejvíc totiž platí a majitel by se měl o svůj web hodně zajímat. Také zároveň platí, že by se majitel měl věnovat hlavně růstu svého podnikání. Hlídat si hlavní prezentaci, která vás prezentuje “na tom velkém internetu” k tomu také patří.

26% webů (a u nás to bude asi více) běží na CMS WordPress, který vychází zhruba 3x ročně nový + i jeho komponenty. Musí se tedy aktualizovat. Počítejte s tím. Vždyť jenom změny ve vyhledávání Googlu se dějí několikrát ročně (odkaz).

Googl miluje aktivitu na webu a má rád i trendovost výrazů. Googl vnímá změny na webu a když se web mění a vylepšuje správným směrem pozná to. Ihned je vidět jak je to v rozporu s neaktivitou majitele/klienta. To prostě nemůže fungovat i kdyby ten web stál miliony. Na webu se musí otisknout originalita a vlastně takový obraz firmy, člověka, který za ním stojí (nebudete přeci stavět web zubaře tak, že bude tmavý a černý (dle psychologie barev barva smrti) a tak, že nebude odrážet kvality tohoto zubaře.

ČTĚTE TAKÉ:  Proč majitel webových stránek nesmí tvořit jejich design?

Pro zasmání co může být špatného na e-shopu:

chyby eshopu

Každý (opravdu každý) klient si na mé vstupní schůzce vyslechne doporučení o kvalitním obsahu (blogování) ve svém byznyse. Každý ať si vleze do svědomí, jestli dodržuje nějaký obsahový plán, napsal alespoň 2-4 kvalitní články za měsíc. Bohužel na většině webů nenajdete žádné kvalitní texty nebo zajímavé články – vlastně to co by tam hlavně být mělo.

Přitom každé podnikání sebou přináší ohromnou nálož témat pro články. Bohužel ji většina klientů neumí vnímat – realita. Chcete s tím pomoci?

Tohle je jeden z problémů, že i přes vyškolení, kdy vám to všechno odkývou si pak nenajdou na tuto aktivitu čas. Navíc jim nedochází, že tato “práce” se zhodnotí až potom … časem. Nevidí totiž, že konkurence už to bud dávno dělá, nebo začíná a rok se s rokem sejde – předběhne je. A výsledky jsou v kýblu. Samozřejmě blogování (jak psát úspěšný blog nebo o čem psát blog) je pouze jedna aktivita z mnoha … (Ufff zase je to o práci, že?). Existují i jiné nástroje.

Je to podobné, jako když, někdo závidí Youtuberům, ale už nevidí tu kupu času, roky, měsíce tvorby na pozadí a umění dobře stříhat a natáčet. Všechno chce své. Je to o energii a sebedisciplíně se kterou máme všichni do jednoho menší nebo větší problém.

Co z toho vyplývá pro zvýšení návštěvnosti? Buďte aktivní na svém webu a komunikujte se svými spolupracovníky!

Oblíbená výmluva, že nemáte čas? Zde je pár nástrojů, které vám pomohou bojovat i s rozdělením času:

  • Trello.com – nástroj pro osobní produktivitu i produktivitu týmu
  • Tomato timer – nástroj pro počítání času s pauzou 
  • Zvednout to? – aplikace pro iPhone, která filtruje nevyžádané hovory – skvěle
  • Spendeeúžasná osobní peněženka v mobilu (příjmy a výdaje)

Srozumitelný obsah a text na webu

Jak psát na webu srozumitelný text? Lidé nejsou hloupý, ale někteří se prostě ptají stále a stále dokola. Proto to vypadá dost přehnaně:

Pište tak, aby to pochopila i desetiletá holka. Pište tak, abyste sami umírali touhou si svůj vlastní text přečíst – prostě s nábojem. Energie vložená se vám jistě vrátí.

Na většině webů se setkávám s tím, že v obsahu vůbec nestrukturují text. Odstavce, kratší odstavce, citace, tučné zvýraznění a podobně … . Lidé, kteří se pak snaží tento obsah číst – ne, realita je horší, takový obsah ani nečtou, prostě se dá říct, že je to napsáno zbytečně, protože změť malých písmen bez struktury čte pouze zlomek návštěvníků (když už se vůbec na váš web dostanou).

Přehledným textem a kvalitním zajímavým obsahem, ve kterém se člověk lehce zorientuje, se vám zvýší čas, který návštěvníci stráví na vaší stránce. Sice si návštěvník může článek rychle očima “proskenovat”, ale tím, že je správně řešený, existuje vysoká šance, že si ho přečte kompletně celý.

Chování některých lidí na webu je zvláštní:

příspěvek na facebooku od Jan Březina

Pište krátké a jednoduché věty. Já s tím mám trošku problém, proto je důležité si hotový text znovu přebrat a zjednodušit.

Náš tým se zaměřuje na zlepšování obsahu vašich stránek. Pokud si nejste jisti kvalitou, určitě mi napište.

O webu nikdo neví. Budování odkazů a Facebook

Pokud máte novou nebo historicky nepoužívanou doménu (www.něco.cz), tak logicky na tuto doménu neexistujou žádné odkazy směřující na váš web. Tím pádem nejsou utvořeny cesty kudy by mohl přijít návštěvník a samozřejmě i přes dobré technické SEO je web na začátku (po narození) ve vyhledávání někde hodně nízko.

Prakticky nutnost je mít založenou Facebook stránku, případně jinou sociální síť. Už to, že ji založíte a nastavíte znamená, že se dostane do indexu Facebooku a v Googlu má Facebook už nějakou váhu. Na začátku sice nemáte fanoušky, ale lidé často hledají zda má vaše stránka založený Facebook (přidejte si odkaz pro stránku na váš web). Stránka bez fanoušků generuje alespon zobrazení a lidé se skrze kartu informace nebo info tlačítko mohou dostat na web.

Sdílení na facebooku

Nyní se můžete začít starat (spravovat) i vaši Facebook stránku a začít přidávat odkazy (příspěvky) z vašeho webu. Zde platí to, co je psáno na začátku článku, chce to systém a čas.

Facebook umí plánovat příspěvky dopředu. Udělejte si třeba jednou za měsíc frontu příspěvků dopředu. Umí také koncepty, které může kolega kontrolovat.

Na Facebooku, jakožto na největší sociální síti na světe sviští příspěvky a reklamy velmi rychle. Už jsem se setkal i s šíleně mylným názorem klienta, že je Facebook mrtvý – what the fuck?

Máte-li dost kvalitních odkazů na váš web, pomáhají vám každý den přivést návštěvníky. Na Facebooku můžete velice dobře namotivovat lidi, aby navštívili stránku, kterou potřebujete. Třeba na speciálně vytvořenou pro určitý účel.

Většina webů nepoužívá sílu popisek

Meta description délka je kolem 150 znaků. Ale přesněji se měří na pixely. Zde si můžete vyzkoušet jak bude vaše popiska v reálu vypadat:

Když někoho nebaví psát popisky, může to vypadat i takhle:

špatná popiska

Když si procházím vyhledávání, tak vidím, že hodně webů nevyužívá zdarma sílu meta popisek a titulků stránky. Přitom mohou vypadat třeba takto:

Serp vyhledávání

Kvalitní titulky a popisky korespondující s klíčovými slovy mají přirozeně větší proklikovost pokud je máte opravdu dobře zpracované. Uvádějte vaše výhody, dobu praxe a podobně.

Pokud stavím pro klienta nový web jsou tyto věci vždy součástí stavby. Často s textaři napravujeme tyto nedostatky na již běžících webech.

Návštěvnost webů je velké téma a dá spoustu práce a snažení nějaké smysluplné dosáhnout. Ovšem hnát se za návštěvností také nemusí být cíl. Jaký myslíte, že je lepší web? Web který má velkou návštěvnost, žádné plnění cílů a konverze (prodej) nebo ten, který má malou návštěvnost, ale většina lidí provede nějakou akci? Přemýšlejte!

Na závěr pouze jeden vtipný, ale pravdivý obrázek:

klientova představa

Jarda Jágr nám se sebedisciplínou a chutí do práce může jít příkladem:

disciplína Jaromíra Jágra

Pokud máte k problematice návštěvnosti webu nějaké dotazy, určitě mi napište do e-mailu konzultant@hynekopatril.cz nebo do komentářů. Zajímá mě, co si myslíte nebo kde vnímáte problém. A rád vám pomohu.

Hynek Opatřil

Sdílet na Pinterestu