Tvorba webu se neskládá pouze ze samotného vytvoření fyzických stránek, které jsou viditelné na internetu. Službu tvorby webových stránek dělím na dvě části. Na webovou prezentaci (firemní, osobní, blog, jinou …) a na elektronický obchod, tedy e-shop.

Tvorba webových stránek není na lusknutí prstu. Můžeme si o tom promluvit.

Každá z těchto částí má svá specifika. Podrobnosti naleznete níže nebo často i na blogu kde píšu triky, tipy, rady a zkušenosti.

Tvorba webu: firemní nebo jiná prezentace:

Nový web

Záleží na požadavcích zákazníka, ale mým úkolem je odborně zákazníka nesměrovat, aby výsledek a práce samotná dávala smysl.

Při tvorbě nového webu používám zhruba tento postup:

  1. analýza klíčových slov, konkurence a aktivity na trhu
  2. tvorba person, řešení cílové skupiny
  3. tvorba webových stránek – ukázka hrubé verze
  4. tvorba stránek – samotná stavba + optimalizace pro SEO
  5. textace (copywriting), hlavní výraz webu (jak promlouvá k návštěvníkům)
  6. Napojení na sociální sítě, marketing dle domluvené hloubky spolupráce, napojení na Google
  7. Ladění, dokončení, spuštění webu a třeba budoucí správa
  8. Sledování jeho stavu

Taková tvorba webových stránek zabere vždy minimálně 3 týdny a déle dle velikosti webu a úkolech na něm. Kvalita stojí čas a zde to platí několikanásobně. Některé kroky ze seznamu lze po domluvě vypustit, ovšem pak web není tak funkční z pohledu vyhledání jak by mohl být.

Web obsahuje českou přehlednou administraci, kterou si je zákazník schopný sám administrovat – velmi si tak sníží budoucí náklady

U projektů kde to je třeba a dává to smysl pracuji v týmu (mám vlastní spolehlivý tým).

Velikosti webů rozděluji na menší web (5-10 stránek), střední (11-30) a větší (30+ stránek).

Jak je to s cenou? Při nedodržení výše zmíněného seznamu (tedy nejořezanější stavbě webu) se pohybujeme u ceny od 17.000,- (kdy realizace trvá 3-5 týdnů). Tuto variantu ovšem nedoporučuji, žádá si v budoucnu další mezináklady v podobě dodělání zásadních kroků ze seznamu výše.

Další ceny jsou individuální dle každého projektu. Rád bych je zde napsal, ale jsou tak rozdílné, že vám moc neřeknou – hlavně kolik je za cenou odvedené práce. Každý zákazník vždy obdrží co nejpřesnější kalkulaci v podobě PDF dokumentu.

Internetový obchod: e-shop

tvorba eshopu

Zde jsou podobné práce dle seznamu popsaného výše. Samozřejmě web dělíme na dvě části. Část klasických webových stránek a část internetového obchodu. Je jasné, že část s funkčností internetového obchodu bude mít veliké množství stránek (dle počtu prodávaných produktů nebo služeb, například prodej kurzů a podobně).

Elektronický obchod obsahuje přehlednou českou administraci, kterou lze dovybavit různou funkcionalitou.

Co je jinak než u klasické prezentace?

  1. Větší zaměření na cílovou skupinu – více na prodej
  2. Velký objem textace (copywritingu) – popisky zboží a podobně
  3. Správa elektronického obchodu – řešení objednávek a administrativa pro zákazníka

Sdílet na Pinterestu