Doba chatovací

Já osobně používám nejvíce chat na Facebooku. Častěji jeho verzi pro chytré telefony. Viber, Snapchat… no nemusím být všude, nepoužívám. Zaměříme se na chatovací služby pro webovou stránku. Před několika lety to byl ještě sen. Mít vlastní chat někde na webu. Technologie pokročila a my si můžeme zdarma užívat už několika online webchatů. Chat zdarma už je dneska běžná věc. Podíváme se jak jej využít třeba pro e-shop.

Jak se přiblížit zákazníkům?

Taky je to stále na programu dne při zkvalitňování služeb nebo nabídky lepší propagace. Chceme být blíže lidem, kteří mohou mít potřebu nebo problém. My jim chceme pomoci, dobrým řešením. Jedna z ideálních věcí a silných nástrojů jak to udělat je chat. Online chat na stránkách. Řekl bych, že dnes je to skoro firemní povinnost mít na e-shopu vlastní chat.

A nemusí to stát ani korunu.

Co takový chat dokáže?

Hlavní důvod je, že dokáže plnit přání zákazníků prakticky ihned (samozřejmě, když jste zelení, online).

Tip první:

Reagujte co nejdříve. Dnešní chatovací systémy používají automatické oslovení i automatických zpráv po určitém čase. Čím dříve zareagujete tím, tím lépe. Zákazník neztrácí svůj drahocenný čas a ihned pokládá otázku. Vy se jí snažíte zodpovědět. Zákazník získal informaci a odchází spokojen. Nepouštějte ho! Jste přeci v rozhovoru, využijte toho. Je to skoro jako telefonování.

Zaujměte, třeba si chce nakoupit a rozhoduje se. I když se třeba zrovna ptá na něco jiného co se moc nákupu netýká. Zeptejte se, zda-li nechce poradit třeba s výběrem zboží v určité kategorii. 99% lidí má Facebook, ano jsou na chatování zvyklí. Tak je motivujte k akci. Určitě se vyplatí pár minut stráveného času se zákazníkem na chatu, když zjistíte, že ho zakončil objednávkou. Mějte fantazii.

ČTĚTE TAKÉ:  Kvalitní obsah webu je základ
Tip druhý:

Buďte rychlejší než zákazník. Dnešní chaty umí v administraci ukazovat na které stránce se zákazník pohybuje – naživo. Využijte toho. Pokud vidím, že se zákazník na některou stránku vrací nebo se „zasekl“ v košíku je třeba mu pomoci. Chat umožňuje začít chatovat z vaší strany. Vyvolat chatovací okno u zákazníka. Jen si to představte. Brousíte někomu po e-shopu, někde vám chybí informace nebo máte dotaz. Najednou vyskočí okno kde vám podává pomocnou ruku živý pomocník. Super, ne? No pro obě strany leší než vyplňovat formulář s názvem dotaz k produktu, kde chuť nakoupit může vychladnout. Lidé jsou na chatování zvyklí, neleknou se, odpoví 🙂

A budou mít radost, že si jich někdo všímá.

Tip třetí:

Používejte stavy. Používejte u chatu různé stavy jako jsou základní: online, offline, pryč. Proč? Protože otevírají možnost zanechat emailový kontakt zákazníka a suplují formulář. Například, když jste offline může zákazník využít chatovací okno k napsání prosby, zadá email a čeká, že někdo asi do jednoho dne zareaguje. Máte dotaz, při odpovědi na email se můžete krásně rozepsat a dále motivovat k prodeji, zaslat novinky nebo odkaz. Email zařaďte do svého email marketingu pokud máte.

ČTĚTE TAKÉ:  Proč majitel webových stránek nesmí tvořit jejich design?
Tip čtvrtý:

Používejte vzory automatických odpovědí. Dokonce si můžete navolit podmínky, kdy se mají zprávy odesílat. Například, když je potencionální zákazník na webu dlouho (asi se rozhoduje). Nebo je na určité stránce a podobně. Dá se s tím kouzlit 🙂

Tip pátý:

Používejte hlavu. Dnešní chat umí sledovat dobu jakou tráví lidé na webu, odkud jsou, detekovat z jaké firmy, z jakého města a tak dále… . Máte k dispozici ihned hodně dat, které se dají využít v dialogu při otevření okna. Vidíte typ prohlížeče, operační systém a jiné. Dokonce lze systém lehce spojit s databází registrovaných zákazníků na vašem e-shopu – hned víte o koho jde a kolik a jestli už objednával.

Tip šestý BONUS:

Chcete podobný, nejlepší chat (to nechám na vás, jestli nejlepší) o jakém píšu? Zdarma navždy a s možností i placených funkcí?

Jmenuje se chatovací nástroj SmartSupp. Používám ho také.

 

Podělte se v komentářích, jak to děláte vy? Co Vám dává smysl?

Líbil se Vám článek? Poprosím o sdílení. Děkuji.

 

Hynek Opatřil

Sdílet na Pinterestu